Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
OSV jako jedna z možností realizování primární prevence
Říhová, Ivana ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na možnost využití Osobnostní a sociální výchovy při realizování efektivní primární prevence na základních školách. Po teoretickém rozpracování primární prevence a Osobnostní a sociální výchovy v první části práce je v druhé části představen a rozebrán návrh modelu dlouhodobé nespecifické primární prevence, který je založen zejména na činnosti školního metodika prevence. V této části práce jsou také rozebrány požadavky na činnost školního metodika prevence i úskalí představovaného návrhu modelu primární prevence. Poslední kapitola představuje podpůrný výzkum, který probíhal na čtyřech pražských základních školách. Na nich bylo provedeno pozorování výuky Osobnostní a sociální výchovy, rozhovor s jejím vyučujícím a analýza Minimálního preventivního programu dané školy.
OSV jako jedna z možností realizování primární prevence
Říhová, Ivana ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na možnost využití Osobnostní a sociální výchovy při realizování efektivní primární prevence na základních školách. Po teoretickém rozpracování primární prevence a Osobnostní a sociální výchovy v první části práce je v druhé části představen a rozebrán návrh modelu dlouhodobé nespecifické primární prevence, který je založen zejména na činnosti školního metodika prevence. V této části práce jsou také rozebrány požadavky na činnost školního metodika prevence i úskalí představovaného návrhu modelu primární prevence. Poslední kapitola představuje podpůrný výzkum, který probíhal na čtyřech pražských základních školách. Na nich bylo provedeno pozorování výuky Osobnostní a sociální výchovy, rozhovor s jejím vyučujícím a analýza Minimálního preventivního programu dané školy.
Vliv primární prevence na klima ve třídě
Bednářová, Jaroslava ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze KATEDRA PEDAGOGIKY BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Jaroslava Bednářová VLIV PRIMÁRNÍ PREVENCE NA KLIMA VE TŘÍDĚ Influence of primary prevention on class atmosphere 2011 Doc. PhDr. Jiří Pelikán, CSc. ABSTRAKT Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku primární prevence a jejího vlivu na klima ve třídě. V teoretické části se podrobně zabývá primární prevencí, její historií na území České republiky a formami. Zmíněny jsou i zásady efektivní primární prevence a hodnocení preventivních programů. Druhá kapitola se zaměřuje na klima ve třídě. Jsou zde vymezeny důležité pojmy a faktory, které klima ve třídě ovlivňují. Pozornost je věnována také diagnostice klimatu a možnostem jeho ovlivňování, jednou z nichž jsou právě i programy primární prevence. Empirická část představuje projekt primární prevence, který pořádá Křesťanská pedagogicko- psychologická poradna. Jsou zde zpracovány výsledky výzkumu efektivity preventivních programů, který tato poradna pořádala v roce 2008. V této části vycházím i z vlastních zkušeností s vedením programů primární prevence. Klíčová slova: Efektivní primární prevence, klima školy, klima ve třídě, primární prevence, nespecifická primární prevence, sociální klima, specifická primární prevence
Současný trend tematického zaměření programů primární prevence rizikového chování z pohledu žáků základních škol v regionu Písek a Milevsko
ŽILÁKOVÁ, Kateřina
Bakalářskou práci tvoří teoretická a praktická část. Teoretická část seznamuje čtenáře s cílovou skupinou v období dospívání. Základní terminologií a jejím ukotvením v pedagogice, sociální práci. Popisuje rizikové faktory a rizikové chování. Nezapomíná na klasifikaci primární prevence v prostředí školy. Charakterizuje minimální preventivní program, se kterým souvisí funkce školního metodika prevence a efektivní primární prevence. Praktická část vycházela z dotazníkového šetření, kdy cílovou skupinu reprezentovali žáci 6. tříd Základní školy Edvarda Beneše Písek a 1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko. Formulované otázky byly přizpůsobeny věkově skupině a koncipovány tak, aby došlo k zjištění, o jaká témata mají žáci programů primární prevence rizikového chování největší zájem. V závěru se práce věnuje výsledkům výzkumu, které propojuje s teoretickou částí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.